Įmonių steigimas ir buhalterija: kas turi tuo pasirūpinti?

imoniu steigimas

Jei neseniai sukūrėte savo verslą turbūt darbe kasdien tenka išgirsti įvairių naujų sąvokų. Tai normalu, nes verslo pradžia ir įmonių steigimas nėra toks jau paprastas. Kaip ir visur, čia teks išmokti nemažai naujo. Tokios sąvokos kaip darbo sauga, PVM lengvata, PSD mokestis, buhalterinė apskaita ir kitos pradėjus verslą taps kasdienybe.

Ypač svarbu atkreipti dėmesį į sąvokas, susijusias su buhalterijos tvarkymu. Tai labai rimta pozicija įmonėje, kuri privalo būti patikėta specialistams ir profesionalams. Labai dažnai pradėjus verslą, vadovai nesupranta, kas iš tiesų turėtų rūpintis buhalterija ir finansiniais klausimais.

Savininkas?

Kai įmonių steigimas baigtas, įmonės savininkas nori rūpintis visais aktualiais klausimais ir žinoti viską apie įmonės veiklą. Gali būti, kad jam rūpi ir buhalteriniai reikalai. Juk įmonės veiklos pradžioje norisi žinoti, kokios yra išlaidos, ar įmonė dirba pelningai, kiek reikia ir kokių mokesčių sumokėti. Dažniausia veiklos pradžios, savininkas stengiasi atlikti kuo daugiau darbų, tačiau tai tikrai nėra teisingas sprendimas. Bent jau kai kalbame apie buhalterija. Buhalterinė apskaita, ataskaitų vedimas ir atlyginimų apmokėjimas yra tikrai nelengvas darbas ir čia reikia ne tik smalsumo, bet ir patirties bei žinių, todėl geriausiai, jei nuo veiklos pradžios įmonės buhalterijoje dirbs profesionalus buhalteris.

Direktorius?

Daugelis įmonių šiandien jau supranta, kad įmonės administracijoje direktoriumi tapti gali nebūtinai savininkas. Juk atlikti vadovo pareigas reikia išmanyti ne tik vadybos, bet ir personalo valdymo, o taip pat ir visą tikrai nemenką Lietuvos teisinę bazę. Taigi, užduotis ne pati lengviausia. O kartais manoma, jog direktorius gali dar pasirūpinti ir buhalterija. Tačiau labai abejotina, kad direktoriui, kuris išmano, kas yra kokybės vadyba, išmanys ir tai, kas yra buheltrinė apskaita. Visgi geras vadovas turėtų žinoti, jog kiekvienas darbuotojas turi išmanyti savo sferą.

Buhalteris?

Štai čia ir yra teisingas atsakymas. Praktika rodo, jog geriausiai veikia tos įmonės versle, kuriose tinkamai paskirstomos pareigos. Specialistai turi dirbti tai, ką geriausiai sugeba ir tuomet visas mechanizmas veiks tinkamai. Pirmiausias darbas buhalteriui turi būti įmonių steigimas, o vėliau ir priežiūra. Todėl buhalterinė apskaita turėtų būti buhalterio ir niekieno kito atsakomybėje. Juk buhalteris puikiai išmano finansines operacijas, mokestines sistemas ir finansinių ataskaitų reikalavimus. Kas gali geriau pasirūpinti įmonės buhalterija jei ne jis?