Verslas

Ar nuobodus verslas gali būti sėkmingas?

Naršant internete ir užsukus į BlackFlorence.com, randamas vienas klausimas: AR JŪSŲ VERSLAS TURI SIELĄ? Kodėl tai svarbu? Priežasčių daug. Bet ir iš karto aišku, jog besielis verslas – nekokie rodikliai. Kitaip tariant, jei pieštuką reklamuosite, kaip pieštuką, vargu ar pardavimo apimtys bus didelės.

Tai, kas tolima ir gražu

Klausimų čia netrūksta, bet pirmiausia turbūt norėtumėte išsiaiškinti, kas per dalykas yra BlackFlorence.com. Atsakymas ne toks ir paprastas. Lyg ir galėtume tarstelėti, jog tai reklamos agentūra. Ar komunikacijos specialistai. Tačiau šie žodžiai atspindi ne viską. Toli gražu.

Beje, žodžiai „toli“ ir „gražu“ – tarsi Florencijos simbolis. Arba tam tikra charakteristika. O štai kaip reikėtų pristatyti miestą iš F raidės:

  • Vidurio Italijos miestas
  • Miestas Toskanos regione (netgi jo sostinė)
  • Gyvena beveik 370 tūkst. žmonių
  • Atstumas nuo Vilniaus – apie 2 tūkst. kilometrų

Tokie faktai. Sutikite, jie skatina pamąstyti ne viena kryptimi. Visaip.

O minėto miesto vaizdai užburia. Nuotraukos internete gražios. Įkvepiančios. Veikiausiai tiktų palyginimas su įkvėpimu, kurį sukelia pravaržiuojantis „Ferraris“.

Greitis

Jei jau pradedame gilintis, dekonstruoti reikšmes ir prasmes, dar būtų galima aptarti ir pačią F raidę, iš kurios prasideda žodis „Florencija“. Tiksliau, pakanka vienos sąsajos. Prisiminkite F-1. Ir mintis rutuliojama reklamos, komunikacijos, verslo link. 1. Florencija. 2. Black Florence. 3. F-1. 4. Greitis. Nes F-1 – būtent greitis. Tą patį reiškia ir angliškas žodis FAST. Panašūs dalykai tinka ir kalbant apie verslą, reklamą, komunikaciją. Juk paprastai nebūna kada delsti, tenka suktis, dinamiškai priimti sprendimus.

Tad gerai pagalvojus tampa akivaizdu, jog įvairiausių simbolių, sąsajų – gausybė.

Pradžia

Grįžkime prie… pradžios. Ir prie klausimio, ar verslas turi sielą.

Minėtina, jog lietuviškas verslas neretai nori stiebtis, pasiekti ir užsienio rinkas. Bet procesas – tarsi gendantis automobilis. Tai „netraukia“, tai trūkčioja… Kodėl? Tikėtina, kad dėl prasmingos verslo komunikacijos stokos.

Kone tendencija tapęs toks mąstymas: reikia išreklamuoti produktus, reikia išreklamuoti ir paslaugas. Bet! Ir dar kartą BET… Parduodama daugiau, jei sugebama ne tik reklamuoti. Formulė galėtų skambėti taip: lūkesčius atitinkantis ar net pranokstantis pardavimas = ne vien reklamavimas, bet ir įprasminimas. T. y. Rinkodara turėtų būti prasminga. Ir čia atsiranda naujų klausimų bei teiginių.

Kokios mintys? Kokios emocijos? Juk to ir ilgisi tikslinė auditorija. Specialistai, suvokiantys šią tiesą, akcentuoja unikalumą. Prekės ženklo vertė didelė? Vadinasi, ir kaina atitinkanti verslo lūkesčius. O jeigu prasmė abejotina, prekės ženklas pigus, tai ir pardavinėti tenka už grašius.

Sėkmė

O jeigu grįžtume prie klausimo, ar nuobodus verslas gali būti sėkmingas, tektų apmąstyti ir sėkmės sąvoką. Kažin ar ji šiuo atveju tinkamiausia. Nes nuoseklus darbas, pastangos… Ar tai yra pasisekimas? O gal visgi ne? Gal šis apibūdinimas – truputį „pro šalį“?

Tiesa ta, kad kažin ar įmanoma apskaičiuoti, kiek procentų sudaro sėkmė, kiek pastangos. O ir pačios žodžių reikšmės labai „slidžios“. Pavyzdžiui, keletą mėnesių vykdomas projektas, dirbama nuoširdžiai, skiriama daug laiko, ypač stengiamasi. O vėliau kas nors ištaria ne „tai bent paplušėjom“, o „tai bent pasisekė“.

Pernelyg nuobodu?

Jei visai rimtai, tai rėžkime: ne, nuobodus verslas nelabai gali būti sėkmingas. Be prasmingos, unikalios komunikacijos sunku tikėtis puikių rodiklių, plėtros ir kt. O sielą turintis verslas – tai galimybė ir tikimybė, ėjimas pirmyn.

Aišku, skiriasi lūkesčiai. Skiriasi ir prekės bei paslaugos. Bet nuo to tik įdomiau. Nors iššūkių nestinga…