Masazas
Sveikata, grožis

Ką naudingo ir įdomaus žinome apie masažą

Atliktų tyrimų rezultatai rodo, kad bėgant metams streso, su kuriuo susiduriame savo kasdienybėje, lygis sistemingai auga. Stresas neigiamai veikia ne tik mūsų psichologinę sveikatą, tačiau ir fizinę būklę. Gyvenant įtemptu gyvenimo rimtu ir kasdien susiduriant su pačiais įvairiausiais sunkumais bei rūpesčiais nemaža dalis mūsų ima ieškoti natūralių priemonių, galinčių padėti lengviau atsigauti, atsipalaiduoti ir sutvirtėti. Tuo tarpu vienas iš veiksmingiausių būdų sumažinti įtampą ir skausmus yra masažo terapija.

Egzistuoja daugybė skirtingų masažo terapijos rūšių, kurių kiekviena turi savo privalumų. Vienos masažo technikos geba veiksmingiau sumažinti juntamą skausmą ir įtampą, kai tuo tarpu kitos padeda lengviau atsipalaiduoti ar yra nukreiptos į specifinių sportinių traumų gydymą. Tarp vienų populiariausių masažo rūšių yra švediškas masažas, giliųjų audinių masažas, karštų akmenų masažas, trigerinių taškų masažas, sportinis masažas ir kt. O kadangi bene kiekvienas gali pasimėgauti profesionalaus masažo privalumais, verta pateikti ir keletą masažo terapijos privalumų.

Masažo privalumai sveikatai

Nepaisant to, kaip dažnai jūs planuojate naudotis masažo terapija ar kokią masažo rūšį jūs benorėtumėte pasirinkti, egzistuoja ne vienas moksliniais tyrimais patvirtintas masažo privalumas. Todėl skubame jums pateikti bent keletą iš jų.

Sumažina skausmą ir pagreitina atsistatymą

Jei jūs esate fiziškai aktyvūs, tuomet neabejotinai taip pat esate pažįstami ir su raumenų skausmu, atsirandančiu po treniruočių. Masažo, kuris yra atliekamas prieš treniruotę ar po jos, pagalba galima reikšmingai sumažinti tokį skausmą. Taip pat masažo terapija padeda pagreitinti ir audinių atsistatymą.

Pagerina miegą

Daugybė žmonių susiduria su prasto ar nepakankamo miego problema, todėl bet koks sveikas ir natūralus sprendimas, kuris padeda numigti bent keliomis valandomis ilgiau, yra sveikintinas. Įtraukus masažo terapiją į savo grožio ir sveikatos priežiūros rutiną galima labai veiksmingai išspręsti tokias problemas ir pagerinti savo miego kokybę. Masažo dėka jusite mažesnį stresą, sumažės juntami skausmai ir lengviau išspręsite nerimo problemas.

Pagerina kraujotaką ir sumažina kraujospūdį

Masažo terapijos specialistas, pasitelkdamas atitinkamas masažines technikas, geba pagerinti mūsų kraujotaką. Tai padeda išspręsti skysčių sulaikymo problemą, atpalaiduoti įsitempusius raumenis, sumažinti aukštą kraujo spaudimą ir taip pat sustiprinti bendrą organizmo būklę, kadangi pagerėjusios kraujotakos dėka organai ir audiniai yra geriau aprūpinami deguonimi ir visomis jiems būtinomis maistinėmis medžiagomis.

Sumažina nerimą ir depresiją

Masažas padeda veiksmingai atsipalaiduoti. Tereikia atsigulti ant masažinio stalo, giliai ir ramiai kvėpuoti bei mėgautis jums atliekamu profesionaliu atpalaiduojančiu masažu. Dažnai masažo terapijos metu yra pasitelkiama ir raminanti muzika bei atitinkami eteriniai atliejai, padedantys dar lengviau atsipalaiduoti ir nusiraminti. Susikaupusios įtampos sumažinimas masažo pagalba yra labai veiksmingas pasirinkimas, jei jūs norite sumažinti ir juntamą nerimą bei depresijos simptomus.

Padidina judesių amplitudę ir palengvina judėjimą

Masažas atpalaiduoja mūsų kūno minkštuosius audinius. Visa tai padeda pagerinti bendrą judesių amplitudę ir sąnarių lankstumą. Masažas taip pat gali sumažinti sąaugas ir randinį audinį bei pažeistas kūno vietas geriau aprūpinti krauju. Tai paverčia masažą ypač naudingu žmonėms, kurie susiduria su juntamų skausmų sukeltu sąstingiu ir judėjimo sunkumais.

Masazo paslaugos

Masažas – pagalbinė ar alternatyvi priemonė?

  • Masažo terapijos nereikėtų pasitelkti kaip įprastinės medicininės priežiūros pakaitalo ar priežasties nesilankyti pas savo gydytoją dėl juntamų sveikatos problemų.
  • Jei jūs susiduriate su tam tikromis sveikatos problemomis ir nesate tikri ar masažo terapija galėtų pagelbėti tokioje situacijoje, visų pirma pasitarkite su savo gydytoju. Jūsų gydytojas galėtų paskirti jums tyrimus, kurių pagalba galėtų lengviau įvertinti jūsų sveikatos būklę, kartu rekomenduojant jums ir atitinkamą masažo rūšį.
  • Prieš nuspręsdami, kurį masažo specialistą jums būtų verta pasirinkti, pirmiausia pasidomėkite masažo terapijos paslaugų teikėjų turima patirtimi, išsilavinimu ir rekomendacijomis. Taip pat būtų labai naudinga iš anksto pasidomėti, kiek masažo terapijos seansų galėtų prireikti, kiek tai galėtų kainuoti ir po kelių masažo seansų būtų galima tikėtis pajusti akivaizdžius teigiamus rezultatus.
  • Jei jau pradėjote naudotis masažo terapija, turėtumėte apie tai informuoti ir savo gydytoją, kuris sudarinėja jūsų gydymo planą, kadangi tokiu būdu jis galės lengviau parinkti ir veiksmingiausias priemones. Trumpiau tariant, masažas neturėtų tapti tradicinio gydymo alternatyva. Tai turėtų būti pagalbinė priemonė, kuri įtraukiama į bendrą gydymo planą.

Keletas įdomių faktų apie masažą

  • Ar žinojote, kad Julijus Cezaris naudojosi masažo terapija tam, kad galėtų pagerinti savo sveikatos būklę, nes jis sirgo epilepsija?
  • Nerviniai signalai keliauja apytiksliai 120 m/s greičiu. Tai užtikrina, kad įvairius pojūčius mes pajustume akimirksniu.
  • Pirmoji elektrinė masažinė kėdė buvo išrasta 1950 m. Tokią kėdę sukūrė sergančią dukrą auginęs vyras, kuris norėjo, kad ji galėtų mėgautis masažo teikiamais privalumais bet kuriuo metu.
  • Manoma, kad žodis „masažas“ pradėtas naudoti apytiksliai XV a. viduryje.
  • Masažas turi teigiamą poveikį sprendžiant tokias sveikatos problemas kaip įvairūs skausmai, kraujotakos sutrikimai, stresas, traumos, galvos skausmai ir kt.
  • Limfodrenažinis masažas padeda pagerinti limfinės sistemos veiklą ir paskatina geresnę limfos cirkuliaciją, o tai savo ruožtu padeda veiksmingiau iš organizmo pašalinti įvairius toksinus ir kitas kenksmingas medžiagas, sumažinant skausmus, į peršalimą panašius simptomus, maudimą ir sustiprinant imuninę sistemą.
  • Sportinis masažas yra masažo terapijos rūšis, kuri yra skirta sumažinti sportinių traumų riziką, padėti lengviau atsistatyti patyrus sportines traumas ir pagerinti sportinius rezultatus.
  • Masažo terapija padeda pagerinti susitelkimą, psichologinę būseną ir emocinį balansą.
  • Apsikabinimai, augintinių glostymas ir susikabinimas rankomis padeda paskatinti laimės hormono oksitocino išsiskyrimą, kuris sumažina ir juntamą stresą. Tuo tarpu masažas paskatina ne tik oksitocino, tačiau ir serotonino, dopamino ir endorfinų išsiskyrimą. Dėl šios priežasties masažo terapijos nauda galima mėgautis ir vyresnio amžiaus ar su rimtesne depresijos forma susiduriantys žmonės. Jei žmogus netoleruoja spaudimų, tuomet jis gali pasirinkti labai komfortišką ir atpalaiduojančią masažo rūšį, kurios taikymo atveju yra naudojami švelnūs, lėti ir atpalaiduojantys masažiniai judesiai.
  • Masažas padeda subalansuoti hormonų sistemą ir taip pat gali sumažinti kortizolio lygį. Nustatyta, kad vienos valandos trukmės masažas gali mūsų organizmui turėti panašią naudą kaip geras nakties miegas, trunkantis 7-8 valandas.
  • Masažo terapija gali padėti sumažinti kraujo spaudimą ir širdies ritmą, tokiu būdu sumažinant ir širdies bei kraujagyslių ligų riziką.
  • Masažas artritu sergantiems žmonėms gali padėti sumažinti nerimą, skausmą ir suteikti daugiau jėgų.
  • Masažas gali sumažinti galvos skausmų dažnumą, miego sutrikimus ir tokius streso sukeliamus simptomus kaip virškinimo sutrikimai.
  • Pasaulyje egzistuoja daugiau nei 80 skirtingų masažo rūšių, kurios yra plačiai naudojamos įvairiose pasaulio šalyse.

Masažas jau tūkstančius metų yra naudojamas kaip natūrali ir labai veiksminga bendros savijautos ir sveikatos gerinimo priemonė. O kadangi skirtingų masažo technikų asortimentas yra labai didelis, nėra sudėtinga atrasti geriausiai sau tinkančią masažo rūšį.

Daugiau apie masažą ir jo naudą galite sužinoti apsilankę https://www.masazuotojas.lt/blogas/.