Maisto papildai
Sveikata, grožis

Kaip pagerinti savo sveikatą

Jei šią akimirką jaučiatės pakankamai prastai ir manote, kad tai nulėmė jūsų iki šiol taikyti neteisingi kasdieniai sprendimai, pats metas susipažinti su keliais naudingais patarimais, kurie padės lengviau pagerinti savo sveikatą.

Pasirūpinkite sveika mityba

Jei norite pagerinti savo sveikatą, pirmasis žingsnis, kurį turėtumėte žengti, yra susijęs su sveika mityba. Jūsų kasdienės mitybos racione turėtų būti daug skirtingų maisto produktų, tarp kurių didelę dalį sudarytų įvairios daržovės, vaisiai, ankštinės daržovės, riešutai, viso grūdo produktai ir kt. Suaugusiesiems rekomenduojama per dieną suvartoti bent 400 g vaisių ir daržovių, kuriuos galima paskirstyti į penkis ar daugiau valgymų. Iš tiesų tai padaryti yra labai nesudėtinga – tam tereikia vaisius ir daržoves įtraukti į savo kiekvieną patiekalą, jau nekalbant apie tai, kad užkandžiauti taip pat galite rinkdamiesi sveikus produktus.

Tinkama ir subalansuota mityba padeda ne tik kontroliuoti svorį ir išvengti nutukimo rizikos, tačiau taip pat gali sumažinti ir diabeto, širdies ligų bei vėžio atsiradimo riziką. Tais atvejais, kai su vartojamu maistu nepavyksta gauti pakankamo maistingųjų medžiagų kiekio, galima pasitelkti ir maisto papildus (plačiau apie tai skaitykite Asun.lt).

Vartokite mažiau druskos, cukraus ir riebalų

Šiandien vis daugiau žmonių kasdien suvartoja pernelyg daug cukraus, druskos ir riebalų turinčių maisto produktų, kurie gali reikšmingai padidinti kraujo spaudimą ir širdies ligų riziką. Kalbant apie druską – reikėtų sumažinti jos suvartojimą iki 5 g per dieną. Iš tiesų tai padaryti nėra sudėtinga, jei savo tradicinius užkandžius pakeisite vaisiais ar daržovėmis ir atsisakysite pusfabrikačių.

Tuo tarpu pernelyg didelis cukraus vartojimas gali padidinti dantų ligas, nutukimo ir kitų sveikatos sutrikimų riziką. Ir net jei jūs nevartojate cukraus, tai nereiškia, kad jo kasdien negaunate su savo vartojamu maistu. Nemenkoje dalyje maisto produktų, kuriuos randame parduotuvėse, yra daug pridėtinio cukraus, todėl visuomet vertėtų skaityti savo pasirenkamų maisto produktų etiketes, įsitikinant ar tokiame maiste nėra per daug cukraus. Lygiai tą patį būtų galima pasakyti ir apie blogųjų riebalų vartojimą. Todėl jei norite pagerinti savo sveikatą, pasistenkite atsisakyti to, kas yra nesveika ir pernelyg apdorota.

Gera sveikata

Būkite aktyvūs

Be pakankamo fizinio aktyvumo nebūtų galima įsivaizduoti labai puikios sveikatos ir geros bendros savijautos. Fizinio aktyvumo lygis labai tiesiogiai priklauso nuo to, kokiai amžiaus grupei mes priklausome, tačiau suaugusiesiems, kurių amžius yra tarp 18 ir 64 metų, per savaitę reikėtų bent 150 min. skirti aktyvioms fizinėms treniruotėms. Tuo tarpu optimaliausia, jei per savaitę aktyviam sportui būtų skiriama 300 min. Ir nors iš pirmo žvilgsnio tai jums gali skambėti kaip pernelyg daug laiko sportui, nepamirškite, kad per dieną tokiu atveju sportui skirtumėte vos 40 min.

Reguliariai atlikite kraujo tyrimus

Deja, bet tik nedaugelis žmonių savo kraujo tyrimus atlieka reguliariai. Tačiau net jei mes manome gyvenantys sveikai ir pilnavertiškai, tai tikrai nereiškia, kad mūsų organizmui nieko netrūksta. Kiekvieno žmogaus organizmas vitaminus ir mineralus, kuriuos gauna su vartojamu maistu, įsisavina skirtingai. Be to, nereikėtų nuvertinti ir pašalinių veiksnių mūsų sveikatai, tarp kurių yra poilsio trūkumas, pernelyg mažas fizinio aktyvumo lygis, įtemptas darbas, didelis stresas ir kt. Todėl jei norime visuomet žinoti, kokia yra tikroji mūsų sveikatos būklė, turėtume reguliariai atlikti ir savo kraujo tyrimus.