Sveikata, grožis

Papildų konsistencija – ar ji svarbi?

 Sportuojantys.lt šiandien nori pakalbėti apie maisto papildus ir jų konsistencijos niuansus. Papildai – tai pramoniniu būdu sukurti produktai, kurie skirti suteikti įvairių medžiagų, papildančių žmogaus organizmą ir taip pagerinant kūno veiklos efektyvumą, sveikatą ir rezultatus. Pagrindiniai žmonės, kurie itin gausiai vartoja maisto papildus – tai sporto atstovai. Tarp jų sklinda diskusijos, kokia yra geriausia papildų konsistencija, kad produktas suteiktų geriausius rezultatus? Kadangi vieningos nuomonės niekuomet neprieinama, verta apie tai pasiaiškinti išsamiau.

Pirmiausiai pradėkime nuo to, kokių konsistencijų apskritai gali būti maisto papildai. Taigi yra 3 jų formos rūšys: skystas pavidalas, milteliai ir tabletės. Įvairūs papildai būna vis kitokių pavidalų, o kai kurie yra net visų trijų rūšių. Pirmiausiai, proteinas būna tik miltelių pavidalu ir jau čia nieko daugiau neprigalvosi. Proteino milteliai gaminami taip, kad juos užpylus vandeniu ir išplakus, baltyminis kokteilis būtų pagaminamas ir paruoštas greitam suvartojimui bei pasisavinimui. Tuo atveju, kai šiame baltyminiame produkte būna papildomai pridedama virškinimo enzimų, tuomet jo pasisavinimas būna ypač greitas. Tačiau ir miltelių forma jau yra tarsi apvirškintas variantas ir pasisavina labai greitai, todėl geriausias laikas vartoti proteiną – tai laikas po treniruotės, kai organizmas gali būti staigiai aprūpinamas maisto medžiagomis, kurių jam trūksta, o kalbant konkrečiau – baltymais. Miltelių forma būna įvairūs papildai – kreatinas, energetikai, gaineris, BCAA ir aminorūgštys. Verta paminėti, kad dažniausiai milteliai yra pati pigiausia forma, todėl ji tokia patraukli sportininkams.

Kita papildų forma, kuria dažniausiai pasižymi vitaminai, mineralai, aminorūgštys ir BCAA – tai tabletės. Beje, galima rasti ir kretino tablečių, tačiau tokia forma yra retesnė, nes dažniausiai tai būna miltelių forma, kuri lengvai ištirpsta vandenyje. Tablečių pavidalo papildai pasisavina lėčiau ir netolygiai, lyginant su milteliais, kadangi ši forma – tai stipriai supresuoti milteliai, kurie dar organizme turi būti suskaidomi ir išardomi, iki kol jie gali būti pilnai pasisavinami organizmo. Ši forma yra šiek tiek brangesnė negu mūsų prieš tai minėtas miltelių pavidalas.

Na ir paskutinė forma – skystis. Tai yra greičiausiai įsisavinamas pavidalas, kuriam prireiks vos keleto minučių, kol jis įsisavins. Tačiau itin greitas įsisavinimas nebūtinai visuomet reikalingas. Juk net ir virškinimo metu organizmas eikvoja kalorijas, o išgėrus skystus papildus – virškinimas itin lengvas ir nereikalaujantis daug organizmo pastangų. Taip pat verta paminėti, kad tai yra brangiausios konsistencijos maisto papildai, lyginant su tabletėmis ir milteliais.

Sportuojantys.lt išvados aiškios – skysti papildai įsisavina itin greitai, tačiau yra brangiausi, lyginant su kitomis konsistencijomis. Taip pat verta apsvarstyti, ar visuomet reikalingas žaibiškas įsisavinimas. Tad kiekvienas sportininkas sprendimus turėtų priimti pagal save.