Gerosios bakterijos
Sveikata, grožis

Probiotikai – gerosios bakterijos, kurių reikia mūsų organizmui

Probiotikai yra sudaryti iš gerųjų bakterijų, kurios gyvena mūsų organizme. Mūsų organizme visuomet yra tiek gerų, tiek ir blogų bakterijų. Kuomet organizme kyla infekcija, jame būna daugiau blogųjų bakterijų, išvedančių mūsų organizmą iš pusiausvyros. Gerosios bakterijos padeda eliminuoti pernelyg didelį blogųjų bakterijų kiekį, sugrąžinant organizmui balansą.

Kur probiotikai (gerosios bakterijos) gyvena mūsų organizme?

Nors dažniausiai pagrindine gerųjų bakterijų būvimo vieta yra nurodomas žarnynas (paprastai storoji žarna), tai nėra vienintelė vieta, kurioje mūsų organizme galima rasti gerųjų bakterijų. Gerųjų bakterijų taip pat yra ir burnoje, odoje, šlapimtakiuose, plaučiuose bei kitose mūsų organizmo vietose.

Kaip veikia probiotikai?

Pagrindinė probiotikų arba gerųjų bakterijų paskirtis yra išsaugoti sveiką ir optimalų balansą mūsų organizme. Gerosios bakterijos saugo mūsų tvirtą sveikatą, padedant mūsų imuninės sistemos funkcionavimui ir kontroliuojant uždegimus. Tam tikros gerosios bakterijos taip pat gali:

  • Padėti organizmui virškinti maistą.
  • Suvaldyti blogąsias bakterijas ir apsaugoti mus nuo susirgimo.
  • Gaminti vitaminus.
  • Padėti žarnyno ląstelėms, kad į kraują nepatektų blogosios bakterijos, kurios galbūt į organizmą pateko su maistu ar gėrimais.
  • Suskaidyti ir įsisavinti vaistus.

Visas šis vidinis balansavimas vyksta nuolatos. Tai reiškia, kad gerosios bakterijos yra natūrali mūsų organizmo dalis. Vartojant pakankamai maistinių skaidulų galima nesunkiai išsaugoti tinkamą gerųjų bakterijų lygį. Tačiau kartais to padaryti nepavyksta, todėl būna rekomenduojamos gerosios bakterijos (probiotikai) maisto papildų pavidalu.

SVARBU: Plačiau apie probiotikų maisto papildus skaitykite https://biofitus.lt/maisto-papildai/91-probiotikas-gerosios-bakterijos.html

Kokie probiotikai yra dažniausi?

Nors yra daugybės rūšių bakterijos, kurios gali būti priskiriamos probiotikams, vis dėlto yra dvi specifinės rūšies bakterijos, kurios yra vienos dažniausių:

  • Lactobacillus;
  • Bifidobacterium.

Probiotikai

Ar galima vartoti probiotikus siekiant pašalinti tam tikrus sveikatos sutrikimus?

Iki šiol buvo atlikta ir vis dar atliekama labai daug įvairių mokslinių tyrimų, kuriais bandoma išsiaiškinti, kaip probiotikai gali pagelbėti mūsų organizmui. Ir nors yra daugybė teigiamus ženklus rodančių tyrimų rezultatų, mokslininkai vis dar aiškinasi, kaip probiotikai gali padėti susiduriant su tam tikrais sveikatos sutrikimais ir ligomis.

Tačiau yra tam tikrų sveikatos sutrikimų, kurių atveju probiotikai gali pagelbėti. Kita vertus, jų poveikis skirtingiems žmonėms gali būti skirtingas, o tai reiškia, kad tai, kas veikia vieniems, gali neveikti kitiems. Be to, tai taip pat gali priklausyti ir nuo vartojamų skirtingų probiotikų. Taigi, keli sveikatos sutrikimai, kurių atveju probiotikai gali būti naudingi yra:

  • Viduriavimas;
  • Vidurių užkietėjimas;
  • Uždegiminės žarnyno ligos;
  • Dirgliosios žarnos sindromas;
  • Šlapimo takų infekcijos;
  • Atopinis dermatitas;
  • Laktozės netoleravimas;
  • Viršutinių kvėpavimo takų infekcijos;
  • Ir kai kurie kiti sveikatos sutrikimai.

Kaip galima padidinti gerųjų bakterijų kiekį?

Padidinti gerųjų bakterijų kiekį savo organizme galima vartojant tam tikrus maisto produktus ir maisto papildus. Fermentuotas maitas (pvz., jogurtas) yra labai puikus gerųjų bakterijų šaltinis. Taip pat galima gerti ir fermentuotus gėrimus, tokius kaip kombučia (fermentuota arbata) arba kefyras, padedant organizmui gauti dar daugiau probiotikų.

Kartu su maistu galima vartoti ir probiotikų maisto papildus, tokiu būdu užtikrinant, kad organizmui niekuomet nepritrūktų gerųjų bakterijų. Tačiau pirmiausia visuomet rekomenduojama subalansuoti savo kasdienės mitybos racioną, į jį įtraukiant pakankamai skaidulų turinčio maisto ir fermentuotų maisto produktų, nes didžiausia dalis gerųjų bakterijų visada privalo atkeliauti su maistu. Tokiu būdu taip pat galima užtikrinti ir pakankamą kitų mūsų organizmui būtinų vitaminų ir mineralų kiekį.