Sveikata, grožis

Proteinas: ką naudinga žinoti apie išrūgų baltymus

Šiandien išrūgų baltymai yra daugelio maistinių batonėlių ir kokteilių sudedamoji dalis. Todėl jei aktyviai sportuojate ir galvojate apie proteino vartojimą, būtų naudinga susipažinti su išrūgų baltymų nauda.

Kas yra išrūgų baltymai?

Išrūgų baltymai – tai aštuonių baltymų grupė, kuri yra randama piene. Šie baltymai, išdėstyti eilės tvarka nuo didžiausio iki mažiausio kiekio piene, yra beta-laktoglobulinas, alfa-laktalbuminas, glikomakropeptidas, imunoglobulinai, galvijų serumo albuminas, laktoferinas, laktoperoksidazė ir lizocimas.

Fermentai į pieną yra pridedami sūrio gamybos proceso metu – jie sutraukia pieną, todėl skystos išrūgos atskiriamos nuo kietos pieno varškės. Varškė, kurioje yra didžioji dalis pieno riebalų, yra pagrindinė sūrio sudedamoji dalis. Atskyrus kietąją varškę, lieka vandeningas išrūgų baltymas, kuriame yra įvairus laktozės (pieno cukraus) ir riebalų kiekis. Paprastai gamintojai išrūgas pasterizuoja, kad sunaikintų bakterijas, o tada jas išdžiovina. Tuomet gaunami išrūgų baltymų milteliai.

Išrūgų baltymų rūšys

Po to išrūgų baltymai dar kartą apdorojami ir gaunamas vienas iš trijų pagrindinių tipų:

  • Koncentratas: Išrūgų baltymų koncentratas yra labai skirtingas pagal baltymų, laktozės ir riebalų kiekį. Išrūgų baltymų koncentrato yra daugelyje baltyminių gėrimų, batonėlių ir kitų produktų.
  • Izoliatas: Šio tipo produktuose nuolat yra daug baltymų ir mažai riebalų ar laktozės. Jį galite matyti nurodytą baltymų papildų, pavyzdžiui, batonėlių ir gėrimų, etiketėse. Išrūgų baltymų izoliatas gali būti tinkamas pasirinkimas žmonėms, kurie netoleruoja laktozės.
  • Hidrolizatas: Jis yra lengviausiai virškinamas išrūgų baltymas. Išrūgų hidrolizatas švelniai virškinamas, nes ilgos baltymų grandinės, vadinamos peptidais, iš anksto suskaidomos į trumpesnes.

Išrūgų baltymų nauda

Išrūgų baltymai gali būti naudingi dėl įvairių priežasčių:

  • Raumenų auginimui: Raumenys mėgsta baltymus, ypač visaverčius baltymus, tokius kaip išrūgos. Išrūgų baltymuose yra šakotosios grandinės aminorūgščių – tam tikros rūšies aminorūgščių, kurios padeda auginti raumenis.
  • Žaizdų gijimas: Išrūgų baltymuose esančios aminorūgštys padeda atkurti odą ir audinius po žaizdų ar operacijų.
  • Svorio augimas ir mitybos padidėjimas: Žmonėms, kuriems reikia priaugti svorio, išrūgų baltymai gali būti naudingi. Jis taip pat naudingas žmonėms, kurie serga ir jiems reikia papildomų mitybos sprendimų. Jei negalite gauti pakankamai baltymų iš visaverčio maisto šaltinių, proteinas gali padėti. Jis naudingas žmonėms, turintiems kramtymo ar rijimo sutrikimų arba stokojantiems apetito.

Nepersistenkite su baltymais

Išrūgų baltymai gali būti labai naudingi, jei esate sportininkas, auginantis raumenis arba bandantis užpildyti mitybos spragas. Tačiau dauguma žmonių jau gauna pakankamai baltymų ir jiems nereikia papildų. Vienu metu jūsų organizmas gali sunaudoti tik 20-40 g baltymų. Net jei stengiatės priaugti svorio, didesnio baltymų kiekio vartojimas nėra naudingas. Daugumai žmonių nereikia išrūgų baltymų, kad patenkintų baltymų poreikį, jei jie sveikai maitinasi.

Kaip ir su bet kokiu kitu papildu, prieš pradedant vartoti baltyminius papildus, geriausia pasitarti su gydytoju. Jie gali trukdyti vartoti kai kuriuos vaistus arba iš tikrųjų gali būti žalingi tam tikromis ligomis sergantiems žmonėms. Todėl prieš imdamiesi vienokių ar kitokių savo kasdienės mitybos korekcijų, būtinai pasiteiraukite specialistų ir suformuokite teisingą savo mitybos planą.

Plačiau: proteinas baltymai https://ambicija.eu/baltymai-proteinas